You are viewing mystickiwi

Arsenic for the Girls and Boys

> recent entries
> calendar
> friends
> profile
> previous 20 entries

Thursday, July 15th, 2010
12:46 pm - Hell Yeah.

I write like
Kurt Vonnegut

I Write Like by Mémoires, Mac journal software. Analyze your writing!





From a livejournal post, cuz I didn't feel like hooking up the external hard drive to get a paper or story.

(comment on this)

Wednesday, December 16th, 2009
1:41 pm - The Christmas Bitch Wants You to Shut the Fuck Up
http://news.yahoo.com/s/time/20091215/us_time/08599194759000


Because when people bitch about how saying merry Christmas is offensive to Christians, I want to kick puppies (and Christians), but when they acknowledge that there's actually nothing wrong with the phrase 'happy holidays' (there's more than one holiday in a three week period! Like new years!!) and take some time and effort to actually do something that has Biblical foundations (helping others) I can manage to stop hating them just a little bit.

And I bet Jesus likes that a lot more than he likes listening to people bitch about taking the Christ out of Christmas.




FUN FACT! Xmas the abbreviation started because Medieval monks thought the word Christ was way to holy to be written out, and also thought that all the fun traditions we love today were crazy and heathen. The true traditional way to celebrate Christmas is to sit and church and reflect on Jesus' supposed birth. Given that logic, it's probably better to say happy holidays, because Christ is too holy to be thrown around in everyday conversations. Of course, it's not like we follow any other crazy medieval traditions... oh, wait...

current mood: thoughtful

(comment on this)

Tuesday, December 15th, 2009
6:00 pm - Primitivism, a decent concept

(comment on this)

Thursday, December 3rd, 2009
9:31 pm
Electronic applications submitted to UCLA and KU. Working on the paper part of the UCLA application, will probably be able to send it out by Monday at the latest!

current mood: accomplished

(comment on this)

Wednesday, December 2nd, 2009
12:52 pm
my goal is to have my UCLA apps in the mail by friday....

(comment on this)

Tuesday, November 3rd, 2009
12:43 pm
Zombieland was easily the best movie I have seen in a very long time, if not ever. It was absolute perfection

current mood: content

(comment on this)

Saturday, October 31st, 2009
1:01 am
All the gold and the guns in the world
Couldn't get you off
All the gold and the guns and the girls
Couldn't get you off
All the boys, all the choices in the world

I remember when we were gambling to win
Everybody else said better luck next time
I don't wanna bend like the bad girls bend
I just wanna be your friend
Is it ever gonna be enough?

Is it ever gonna be enough?

All the lace and the skin in the shop
Couldn't get you off
All the toys and the tools in the box
Couldn't get you off

All the noise, all the voices never stop

I remember when we were gambling to win
Everybody else said better luck next time
I don't wanna bend like the bad girls bend
I just wanna be your friend
While you're giving me a hard time
I remember when we were gambling to win
Everybody else said ah-ah-ah-ah-ah

Is it ever gonna be enough?

More and more, more and more...
Is it ever gonna be enough?

(comment on this)

Sunday, September 27th, 2009
1:33 am
if there's discretion that you've not abandoned nows the time.

(comment on this)

Tuesday, September 1st, 2009
2:51 pm - The Vagina Monolouges
Oh wow, I'm so excited!
I talked to last years director before she graduated about directing this years event, and she said she'd give me the information. Well, she officially signed me up! I'm in the organizations databases and everything! I know that (with some help from last years AWESOME cast members) that I can put together a KICKASS event (not saying last years events haven't been kickass, because they certainly have!)

I'm so excited for this opportunity! It's an event that means so much to me, this will be my fourth year involved, and I grew so much in my feminism between living with Abby last year and my women in Asia class over the summer, I think I'm in the perfect place for this opportunity!

I was just thinking today about how it's been a while since I've written in this, and even longer since I've made a substantial post, and so I thought I'd squee, because I'm so happy about this!

current mood: excited

(comment on this)

Monday, August 17th, 2009
9:08 pm
i can has quarter life crisis?

(3 comments | comment on this)

Tuesday, June 2nd, 2009
10:04 pm
maybe i should start a reputable blog... haha like i'd update that

(comment on this)

Friday, May 29th, 2009
5:16 pm
Oh yeah, I'm in NH

(comment on this)

Monday, May 25th, 2009
9:21 am
back in the states, Galapagos pictures going up on facebook

(comment on this)

2:06 am

(comment on this)

Tuesday, May 12th, 2009
11:26 am
http://tech.yahoo.com/news/ap/20090512/ap_on_hi_te/eu_ireland_wikipedia_hoaxer

yeah....

Leaving the country! Ecuador then the Galapagos! Thank god!

(comment on this)

Sunday, May 3rd, 2009
8:11 pm
I had the best breakfast this morning

(comment on this)

Thursday, November 6th, 2008
11:51 am - Writer's Block: Reading Aloud
One of the highlights of going to a literary festival is hearing authors read from their own works. What author, living or dead, would you most like to hear read?


Kurt Vonnegut, no questions asked.
If it was Kurt Vonnegut ready something from Cat's Cradle, I would die right then from happiness and joy.

(comment on this)

Tuesday, November 4th, 2008
2:52 pm
The fate of my womb and a generation of baby seals is riding on this election.

Please, vote Obama, for me.

(3 comments | comment on this)

Saturday, October 18th, 2008
5:37 pm
SAD FACE ='( http://news.yahoo.com/s/ap/20081018/ap_on_sc/dead_fish

(comment on this)

Tuesday, September 9th, 2008
4:56 pm
There's a new tattoo place in the mall, I'd like to take in my design and get a price idea.
Which means I actually need the design.
Which means it would help if I could draw.

Sooooo I'm asking you guys, cuz I know some of you have an artistic side.
I want an outline of a betta fish (full flare, with either the standard veil or half-moon fin type) it'd just have to be black, I don't think I want color.

and GO!

(2 comments | comment on this)


> previous 20 entries
> top of page
LiveJournal.com